پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
06 مرداد 1397 - 11:02
همدلی مسئولان در پاسخ دهی به گستاخی‌های اخیر آمریکایی‌ها

روحانی: فقط به بستن تنگه هرمز اکتفا نمی‌کنیم

اوج همدلی و همگرایی جامعه و مسئولان جهت مقابله با هر نوع تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران را می‌توان در هفته‌ای که گذشته مشاهده کرد آنجایی که افکارعمومی در فضای مجازی و در فضای علنی جامعه از موضع یکدست و قاطع مسئولان ارشد کشور در مقابل گستاخی‌های اخیر مقامات آمریکایی‌ها استقبال کرده و آن را یک ضرورت حیاتی برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی می‌دانند
کد خبر : 1188

پایگاه رهنما :

اوج همدلی و همگرایی جامعه و مسئولان جهت مقابله با هر نوع تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران را می‌توان در هفته‌ای که گذشته مشاهده کرد آنجایی که افکارعمومی در فضای مجازی و در فضای علنی جامعه از موضع یکدست و قاطع مسئولان ارشد کشور در مقابل گستاخی‌های اخیر مقامات آمریکایی‌ها استقبال کرده و آن را یک ضرورت حیاتی برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی می‌دانند. از رئیس جمهور کشورمان گرفته تا عالی‌ترین مقامات نظامی و امنیتی کشور تا روسای قوه مقننه و قضاییه، همگی مقاومت، ایستادگی و مواجهه فعال سیاسی، نظامی و اقتصادی را با توطئه‌های ایالات متحده آمریکا یک ضرورت دانسته و به حرکت در چنین مسیری تاکید کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، روحانی در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، افزود: توان ایران اسلامی، توان بازدارندگی است، ما با هیچ‌کس دعوا و جنگ نداریم، اما دشمنان باید خوب بفهمند که جنگ با ایران مادر جنگ‌ها و صلح با ایران مادر صلح‌ها است. دکتر روحانی با رد هرگونه مذاکره با امریکا تصریح کرد: امروز سخن گفتن با امریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاورد‌های ملت ندارد. روحانی در ادامه اظهار داشت:: هیچ وقت نمی‌شد به راحتی امروز برای جهان توضیح داد که سیاست کاخ سفید تا چه حد ضد مسلمانان است و یا برای جهانیان استدلال کرد که حاکمان کاخ سفید تا چه اندازه نژادپرست هستند. امروز عمق راهبردی ایران از شرق تا شبه قاره هند، از غرب تا مدیترانه در جنوب تا اقیانوس هند و دریای سرخ و در شمال آسیای مرکزی و قفقاز است. روحانی با اشاره به اینکه امریکا می‌خواهد از لحاظ اقتصادی و روانی فشار وارد کرده و در نهایت آن را تبدیل به آشوب و اغتشاش کند، گفت: مطمئناً امریکا در اهداف خود ناموفق بوده است. اولین دستاورد این حرکت امریکا، وحدت کامل ملت ایران است. امریکایی‌ها به واسطه دشمنی با ملت ایران، فشار وارد کردند، اما ما امروز بیش از هر زمان دیگری متحد هستیم.
فقط به بستن تنگه هرمز اکتفا نمی‌کنیم
رئیس جمهور گفت: امروز درست است که امریکا بر شرکت‌های اروپایی و امریکایی فشار وارد می‌کند تا با ایران همکاری نکنند که اولاً تمام سخنان آنان بی‌اساس است و شک ندارم که نمی‌فهمند که چه چیز را عنوان می‌کنند. مثلاً می‌گویند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود و خیال می‌کنند وقتی ما می‌گوییم هنگامی که نفت ایران صادر نشود، هیچ‌کس نمی‌تواند نفت صادر کند به دنبال بستن تنگه هرمز هستیم در صورتی که راه‌های فراوانی وجود دارد و بستن تنگه هرمز روش ساده آن است، اما بسیاری تنگه‌های دیگر برای این کار در اختیار داریم.
با دم شیر بازی نکنید
روحانی خطاب به امریکایی‌ها و در پاسخ به اینکه آن‌ها گفته‌اند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود، اظهار داشت: آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه و امنیت مسیر کشتیرانی در طول تاریخ هستیم، با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است. شما فکر می‌کنید ایران این قدر ضعیف است که اجازه دهد که شما به خواسته و به اهداف‌تان برسید؟ رئیس جمهور ادامه داد: با دم شیر بازی نکنید چرا که پشیمانی ابدی برای شما به همراه خواهد داشت و این از توان شما ساخته نیست شما نمی‌توانید ملت ایران را علیه منافع ایران بسیج کنید چرا که ملت ایران منافع خود را می‌فهمند و برای آن فداکاری می‌کند. روحانی افزود: هنگامی که می‌گویید بانک‌ها با ایران کار نکند و تبادل مالی نباشد و نفت صادر نشود، یعنی اعلان جنگ با ملت ایران دارید، آن وقت تصور می‌کنید ملت از شما می‌ترسد؟ شما که در همه جای منطقه پهنید و لااقل به یک جای دور هم نرفته‌اید خیلی حرف‌های خطرناک می‌زنید و باید سخنان خود را درک کرده و معنی لغت را بفهمید و آثار و تبعات آن را بدانید.
شما تا امروز چه غلطی می‌کردید که برای ما خط ونشان می‌کشید
سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن نیز پنج شنبه گذشته در یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان که با حضور پرشور مردم و مسئولان در حسینیه امام خمینی (ره) همدان، گفت: حزب و جناح فرع است و، ولی فقیه و جمهوری اسلامی و نظام اسلامی اصل است و اگر اصل به خطر بیفتد با جانمان با آن مواجه می‌شویم. وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور عزیز و ارزشمند ما کلمات خیلی ذی‌قیمتی که برخاسته از وجدان و وجود ملت ایران بود بر زبان جاری کرد که خیلی مهم بود و مهم است، گفت: در کشور کسانی هستند که تحرکاتی انجام می‌دهند که این بیانات را ضعیف کنند و علیه این بیانات گفتاری داشته باشند که غلط است چراکه این نوع بیانات به جامعه ما جسارت و وحدت می‌دهد و در مقابل عملیات روانی دشمن و جامعه ما را شجاع می‌کند. سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در جواب فرمایشات رئیس‌جمهور ما مطالبی را سخیف در توئیت خود بیان کرد، گفت: این شان رئیس‌جمهور کشور بزرگ اسلامی ایران نیست به او جواب دهد و من به‌عنوان سرباز این ملت به او جواب می‌دهم.
بعد از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ با ۱۱۰ هزار سرباز چه غلطی کردید؟
وی خطاب به ترامپ با بیان اینکه تو ما را تهدید می‌کنی به اینکه اقدامی انجام می‌دهی که در دنیا سابقه ندارد، گفت:اولاً به‌رغم اینکه بیش از یک سال از رئیس‌جمهوری این شخص در آمریکا می‌گذرد هنوز ادبیات ترامپ همان ادبیات قمارخانه و کاباره است.
سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه وی با ادبیات کاباره چی و کسی که اداره‌کننده قمارخانه است با دنیا حرف می‌زند، گفت: وقتی با روسیه و چین و اروپا حرف می‌زند و وقتی با جهان حرف می‌زند، انسان احساس می‌کند با قمارباز حرف می‌زند و این شان یک ملت را شکسته است. وی خطاب به ترامپ با بیان اینکه بیان کرده‌اید کاری می‌کنم که سابقه نداشته باشد، ادامه داد: تو سابقه که نداری و به دلیل اینکه فکرت مشغول چیز‌های دیگری است اجازه پرسیدن هم نمی‌دهی، اما از پیشینیان خود، سیاستمداران و روسای سازمان‌های امنیتی آمریکا حرف‌های نادانسته را بپرسید و بر زبان جاری نکنید. این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه چه می‌توانستید بکنید که در طول این ۲۰ سال نکردید، گفت: شما با ۱۱۰ هزار سرباز و هزاران دستگاه تانک و نفربر و امکانات نظامی و صد‌ها فروند هواپیمای جنگی و صد‌ها فروند هلیکوپتر‌های پیشرفته به یک سازمان کم‌بنیه که از سلاح ابتدایی برخورد بود به افغانستان حمله کردید و جنایت‌های بسیار انجام دادید و عروسی‌ها را تبدیل به عزا کردید و روستا‌ها با خاک یکسان شد در حالی که ۶۰ درصد کشته‌های شما مردم عادی این کشور بودند. وی ادامه داد: شما از سال ۲۰۰۱ و طی ۱۷ سال با ۱۱۰ هزار سرباز دنیا را با خود بسیج کردید و اعلام کردید هر که با ماست با ماست و هر که با ما نیست با تروریسم است چه غلطی کردید و مگر نه این است که برای صلح با طالبان گفتگو می‌کنید؟ فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شما پاکستان و افغانستان را تحت‌فشار قراردادید برای صلح، گفت: افغانستان کشوری فقیر بود و چه غلطی کردید که امروز برای ما خط ونشان می‌کشید؟ سردار سلیمانی با بیان اینکه شما با ۱۶۰ هزار سرباز و چند برابر آنچه چیزی که در افغانستان استفاده کردید مغرورانه از حوادث افغانستان به عراق حمله کردید، گفت: در ۲۰۱۱ چه اتفاقی افتاد؟ اگر نمی‌دانید پس از فرمانده وقت خود بپرسید که چه کسی را پیش من که سرباز این کشورم و نه رئیس‌جمهور این کشور فرستاد و گفت: آیا می‌شود به ما مهلت بدهید و از نفوذ خود استفاده کنید سربازان ما این چند ماه را مورد حمله مجاهدین عراق قرار نگیرند و ما از عراق خارج شویم. وی با بیان اینکه یادتان رفته برای سربازانتان در درون تانک‌ها پوشک بزرگسالان استفاده می‌کردید، ادامه داد: امروز کشور ما را با چه پیشینه‌ای تهدید می‌کنید؟ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شما جنایتی بود که انجام نداده باشید، گفت: وحشتناک‌ترین جنایت‌ها که در قرون‌وسطی نمونه نداشت در عراق به انجام رساندید تا جایی که با تانک وارد خانه‌های مردم شدید و آنان را به زیر گرفتید و حادثه زندان ابوغریب الی ابد ننگ شماست و شما ملت ایران را تهدید می‌کنید؟ سردار سلیمانی با بیان اینکه شما در جنگ ۳۳ روزه پشت کشور اسرائیل که مثل وزنه به پا‌های شما آویزان شده و شما را در منطقه به زیرآب کشیده و غرق کرده ایستادید و در غزه جنگ‌های گوناگونی انجام دادید حال چه غلطی می‌توانید بکنید، گفت: غیرازاین است که تمام شروط حزب‌الله را در جنگ ۳۳ روزه پذیرفتید؟
در آنجایی که فکر نمی‌کنی ما در نزدیک شما هستیم
سردار سلیمانی خطاب به ترامپ با بیان اینکه من حریف شما هستم و نیروی قدس حریف شما است، گفت: بدانید هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم و به شما می‌گویم آقای ترامپ قمارباز بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنی ما در نزدیک شما هستیم و در هرکجا که تصور نمی‌کنید ما در کنار شما هستیم.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی شما، عنوان کرد: این جنگ را شما شروع می‌کنید، اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم. امروز شما زباله‌های دور ریخته ملت ایران که منافقین هستند جمع می‌کنید و مانور می‌دهید، اما نمی‌دانید که ما تشنه شهادت هستیم و بهتر است از پیشینیان خود بپرسید.

ارسال نظرات